Leptin Hormonu İçeren Besinler?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Leptin Hormonu İçeren Besinler?

Leptin hormonu içeren besinler, leptin hormonu, vücuttaki yağ hücreleri tarafından salgılanan kalorinin yakılması görevini gerçekleştiren hormondur. Bu hormonun görevi, iştahı azaltmak ve yağ yakımı işlemi için gerekli birimleri harekete geçirmektir. Açlık durumunda, vücut düşük leptin salgılar ve beyine daha fazla besin tüketilmesi gerektiği sinyalini göndererek, yağ depolarının artmasına sebep olur. Bu sebepten dolayı leptin, iştahı azaltmak için salgılanır. Açlık ve tokluk hissettiren iki çeşit hormon vardır. Grelin hormonu, yani açlık hissettiren hormon, iştah artmasına neden olarak beyine yemek yeme mesajını iletir. Leptin hormonu, yani tokluk hormonu ise beyine karının aç olmadığı sinyalini gönderir. Bu hormonlar dikkate alındığı zaman hem kilo alımına hem de kilolardan kurtulmaya yardımcı olur. Açlık hormonu olan grelin hormonu, her 30 dakikada bir beyine açlık mesajı gönderir. Bu mesajın her biri yaklaşık 30 dakika kadar etki eder. Bu süre zarfında açlık hormonu ihtiyacın fazlasını yemeye sebep olarak kilo alımına neden olur. Ancak tam doymadan yemekten kalkılıp yaklaşık 20 dakika beklenir ise tokluk hormonu olan leptin beyine tokluk mesajı göndererek az yemek yemenize sebep olur.

Leptin hormonu ayrıca yağ depolarını kontrol eden bir hormondur. Yağ depoları belli bir seviyenin üzerine çıktığı zaman leptin hormonu, beyine kalori alımının kesilmesi gerektiği sinyalini gönderir. Vücuttaki aşırı yağların yakılmasında bazı besinlerden yardım alınabilir. Bu besinlerin başında kırmızıbiber gelmektedir. Bunun yanı sıra, zencefil, süt, zeytinyağı, portakal, greyfurt, limon, yeşil çay, yumurta, somon, sarımsak, yulaf, keten tohumu, ceviz, soya fasulyesi, bal, sirke, mercimek ve esmer pirinç de yağ yakımına yardımcı olur.

Leptin hormonu içeren besinler

Kırmızıbiber; kırmızı acı biber, metabolizmayı hızlandıran capsaicin bileşenini içerir. İçerdiği bu bileşen ile yağ yakımına yardımcı olur. Bunun yanı sıra kalp atışlarını hızlandırarak damardaki kötü yağın temizlenmesine yardımcı olur. Mide problemi olan kişilerin bu biberi kullanmaları uygun olmayabilir. Bu sebeple bir doktora danışmadan kullanmamaları gerekmektedir.

Zencefil; zencefil vücuttaki kan damarlarının genişlemesini, kan akışının artmasını ve metabolizmanın hızlanmasını sağlar.

Süt; süt kalsiyum bakımından zengin olan bir besindir. Yağsız veya az yağlı olarak tüketildiği zaman, metabolizmayı hızlandırır.

Zeytinyağı; zeytinyağı vücuttaki yağın yakılmasına ve atılmasına yardımcı olduğu gibi aynı zamanda, kandaki kolesterol seviyesinin düşürülmesine de yardımcı olur.

Portakal, greyfurt ve limon; bu ve bunlar gibi C vitamini bakımından zengin olan diğer meyveler ve sebzeler, vücuttaki yağın daha kolay çözülmesini ve vücuttan daha hızlı atılmasına yardımcı olur.

Yeşil çay; yeşil çayın içerisinde bulunan, EGCG bileşeni sinir sisteminin ve beynin daha fazla çalışmasını sağlayarak, dinlenir halde yakılan kalorinin miktarını arttırır.

Yumurta; yumurta B12 bakımından zengin olan bir besin olduğundan, yağın çözülmesini sağlar ve hızlı yağ yakımına yardımcı olur.

Somon; somon ve içerisinde omega-3 barındıran diğer balıklar, vücuttaki kalori yakımını sağlayan leptin hormonunun seviyesini yükseltir.

Sarımsak; antioksidan içeren sarımsak, vücuttaki insülin seviyesini düzenleyerek vücuttaki tokluk hissinin daha uzun sürmesine yardımcı olur.

Yulaf; yulaf ve besin lifi bakımından zengin olan diğer besinler, kan şekerinin düzenli kalmasını sağlar ve şeker düşmesi sonucu ortaya çıkan açlık hissinin oluşmasını engeller.

Keten tohumu; balıkta bulunduğu gibi, omega yağ asitleri bakımından zengin olan keten tohumu, yağ yakımını hızlandırır ve yağın vücutta depolanmasına engel olur.

Ceviz; iyi bir omega-3 kaynağı olan ceviz, yemek aralarında iki üç tane kadar tüketildiği zaman, yağ oluşumuna engel olur.

Soya fasulyesi; protein bakımından oldukça zengin olan soya fasulyesi, düşük kaloriye sahiptir. İştah kesilmesine yardımcı olan bu bitki gün içerisinde az kalori alınmasına yardımcı olur.

Bal; gün içerisinde vücudun tatlı ihtiyacını bal ile karşılamak, kilo verilmesine de yardımcı olur. İçerdiği nitrik oksit ile vücuttaki yağın hücrelerden ve vücuttan hızlıca atılmasını sağlar.

Sirke; sirke yağ yakımına yardımcı olmaz, metabolizmayı hızlandırmaz. Ancak açlık hissini ortadan kaldırarak gün içerisinde yapılacak atıştırmalıkları ortadan kaldıracaktır.

Mercimek; vücutta oluşan demir eksikliği metabolizmanın yavaşlamasına neden olur. Demir bakımından zengin olan mercimek günde bir kâse kadar tüketildiği zaman, vücudun günlük demir ihtiyacının bir kısmının karşılanmasını sağlar ve metabolizmayı dengelemeye yardımcı olur.

Esmer pirinç; az tüketilmesi gereken esmer pirinç ve diğer tam tahıllı gıdalar vücudun yağ depolamasını engeller.

Leptin Hormonu İçeren Besinler Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Vitamin D3 D Vitamini Eksikliği

Vitamin D3 D Vitamini Eksikliği

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Hidroksiprogesteronu Arttıran Sebepler

Hidroksiprogesteronu Arttıran Sebepler

Acth Nereden Salgılanır

Acth Nereden Salgılanır

Antidiüretik Hormon Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Antidiüretik Hormon Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Hormon Ca 125 Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Hormon Ca 125 Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Tiroid Hormonu Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Tiroid Hormonu Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Güncel

17 Oh Progesteron Nedir ve Kaç Olmalıdır?

17 Oh Progesteron Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Güncel

Hormon Düşüklüğü Nedir ve Kaç Olmalı?

Hormon Düşüklüğü Nedir ve Kaç Olmalı?

Güncel

Hormon Tedavisi Nedir ve Nasıl Yapılır?

Hormon Tedavisi Nedir ve Nasıl Yapılır?

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6